Vybrala jsem si reklamu na alkoholový nápoj Becherovka Lemond a stáhla jsem ji z internetové stránky http://www.diskorai.cz/UserFiles/Image/Lemond.jpg.
Jedná se o produkt z portfolia společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. a vznikl v roce 2008. Byl vyvinut ve spolupráci s výzkumným centrem společnosti Pernod Ricard.
„Becherovka Lemond je jemný sladký likér plný ovocných chutí a vůní, které jsou doplněny bylinným nádechem. Vyrábí se s nízkým obsahem alkoholu (20 % vol.). Pro její produkci jsou využívána čistě přírodní aromata. Jde o přírodní aroma z pomerančů, citronů, kumquatů a ceylonského čaje a nechybí ani přírodní bylinné aroma připravené z deseti bylin, jež jsou součástí receptury pro výrobu klasické Becherovky. Svěžest je dána přídavkem mentolu a její zlatavě žlutá barva je dotvořena pomocí karamelu.“
Z reklamy můžeme vyčíst, že se při pití Becherovky Lemond dobře pobavíme. O tom svědčí tancující lidé, ale i barvené provedení letáku. Nápis „Je to otevřené“ nám říká, že se nám po její konzumaci otevírají nové obzory a naskytují se nám různé šance. Naši pozornost se snaží reklama získat tím, že pokud si zakoupíme 2 panáky Becherovky Lemond, dostaneme svítícího panáka zdarma. Důkazem je nápis „Lemond to rozsvítí“. V jiných reklamách se objevují titulky „Zažij párty plnou světel“ nebo „Dej si Lemond a získej cool dárky, které rozsvítí každou párty“.
Pojmem „cool“ se snaží zlákat k popíjení Becherovky Lemond mladé lidi, kteří jsou vyobrazení v pozadí letáku. Budou chtít držet krok s dobou, protože kdo získá svítícího panáka, bude cool, bude moderní. Tento produkt se konzumuje většinou na diskotékách, kde se pohybují opilí lidé, a akce takového druhu je přitahují, protože dostanou něco zadarmo, díky svítící věci se mohou snadno zviditelnit a upozorňovat na sebe. Dobře se baví, ale nedomýšlejí důsledky. Proto jsem se rozhodla změnit titulek „Ke každým 2 panákům Becherovky Lemond dostaneš cool svítící panák zdarma!“ na titulek „Ke každým 2 panákům Becherovky Lemond dostaneš následující ráno kocovinu zdarma!“
T. M.